torsdag 29 juli 2010

Jakten på det perfekta kalsongmönstret

Foto med gamla kameran. Suck. Vill att nya ska funka igen!
Mönsterkonstruktion är inte min starka sida, men det har inte hindrat mig hittills :)

De egna mönstren har dock skiftat i kvalitet, men trenden är ändå att det går åt rätt håll. Sonens kalsonger har dock varit rätt usla, så igår bestämde jag mig för att en gång för alla få till ett bra mönster.

Jag ville gärna ha ett mönster med små bitar i så att alla söta restbitar kan användas. Lyckades faktiskt hitta ett par på HM som var i precis den modell jag önskade, så jag köpte dem och kopierade skamlöst...

Modell 1, längst upp på bilden:
Inga förändringar jämfört med det avritade mönstret. Djärv färgkombination med marinblått och fuskcoversömmar i svart :) Sömmarna syns bättre på den nedre bilden som jag manipulerat lite.

Utvärdering: Vände en söm fel i grenen. För smal midjemudd. Bubblig i fuskcoversömmarna. För vida i "suspensoardelen", ljumsksömmen hamnar på halva låret.

Modell 2, i mitten:
Samma som förra modell med resår i midjan. Skippade att fuskcoversömma alla sömmar, gjorde bara några så. För vida i "suspensoardelen", ljumsksömmen hamnar på halva låret (såg inte det på föregående modell)

Utvärdering: Fult med resåren! För korta i ryggen.

Modell 3, längst ner:
Återigen midjemudd med bred resår i, dock lite bredare mudd. Förlängde ryggen med 2 cm. Smalnat av i suspensoardelen och har lagt fuskcoversömmarna inåt där istf utåt.

Utvärdering: Vände ett stycke fel, så de är fortsatt jättekorta i ryggen, men har fått nerhäng bakpå låren! Korta fram på magen också av någon orsak.

Modell 4, sitter på sonen och är supersköna och fastnar därför inte på bild:
Förlängt fram 1,5 cm, bak 3cm jfrt med modell 2. Lagom bred och vid midjemudd.

Utvärdering: De perfekta kalsongerna är hittade! Enda nackdelen är att de inte är fållade ännu, men det kommer.
En blekare variant av fotot ovan för att sömmarna ska synas.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin