tisdag 10 augusti 2010

60-talsklänning från en som inte var med!


Nej, jag var inte med när det begav sig. Så vad man egentligen hade på sig har jag svårt att veta. Min tolkning av 60-talsklänningen syddes i ett av tygerna jag bytt mot fårtröjorna. Jag ritade ett eget mönster som improviserades fram lite efterhand.
Det är lite svårt att se på bilderna, men klänningen har bystinsnitt och midjekilar. Kjolen är A-linjeformad vilket gör att man kan röra sig i den obehindrat. Tanken är att kunna ha den under hösten med en trikåtop under och tights eller strumpbyxor.
Och som vanligt, färgerna är betydligt härligare live!
I ryggen finns faktiskt ett blixtlås, fast jag inte är så förtjust i att sy sådana. Knytningen i nacken kommer att bli ett problem att få till, funderar på att sätta några stygn i den existerande knuten så att den håller sig.

Tyg: ?
Mönster: Eget

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin