lördag 14 augusti 2010

Mysbyxor


Japp, hösten kommer att inträffa i år igen fast man inte vill tänka på den ännu... En liten tanke på hösten slog mig dock och resultatet är dessa mysbyxor till sonen. Nästan direkt från Ottobres höstnummer. Jag har dock ändrat lite på passformen genom att rita 116 i bredden och 122 på längden. Fickorna är också lite djupare än originalet.

Lyckades inte fota innan de åkte på, därav "knäna".

Baksidan är också söt med bakfickor.

Bakfickorna är fastsydda med täcksöm. Stickningarna på sidoremsan är även de täcksöm med två nålar. Tänk så användbar nya symaskinen är :)

Mönster: Ottobres höstnummer
Tyg: Från Jofotex

3 kommentarer:

Luna D Sign sa...

Hej! Just nu har jag lagt ut en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Wikit sa...

Vilka fina mysbyxor din son har fått! Jag kan tänka mig att du har kul nu med den nya maskinen!

Anonym sa...

Jättesnygga. Risken är väl stor att du kan få beställningar på dessa byxor. Ett tips till de som läser din blogg "visa inte dessa för sönerna". Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin