måndag 2 augusti 2010

Vill. Ha. Själv.


Det är inte så himla lätt att sy till andra. Tja, själva syendet är lätt, att släppa sitt färdiga alster är svårare. Moster C hade önskat en enkel kjol. Önskemålen var enkla:
1. Gärna mönstrat, men inte för mönstrat - check
2. Inget hopplöst tyg (som bara skrynklar) - check
3. Gärna blått - check

Hade det inte varit för att moster C har 10 cm mindre i midjemått än mig hade jag nog behållt den och låtsats som om det regnat. Tycker att den blev himla snygg. Och antagligen är den snyggare på, eftersom då bubblorna vid midjan försvinner.

Eftersom det är moster C fick jag anstränga mig lite extra. Följdaktligen är kjolen sydd med franska sömmar med dubbelstickningar och fållad med insydd snedremsa. Fast det är inte så illa som det låter. Jag har kommit på ett sätt att sy franska sömmar med overlocken vilket gör att det går som en dans!

Mönster: Mitt vanliga för 4-vådig kjol
Tyg: Från lokala tygaffären

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg, ska bli spännande när storasyster ringer. Ska (försöka) hålla mig. Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin