söndag 1 augusti 2010

Visserligen också en tröja...

bakifrån...
... men bara två än så länge. Och den första har inte fastnat på bild utan ligger i tvätten. Och den tredje ska bli i brun velour i ynglastorlek. Och den fjärde... Hmmm. Kanske får sansa mig något :)

Dotterns nya favorittröja är i gosigaste velouren från Jofotex. Jag köpte sisådär 15 cm för lite tyg (båda gångerna !) och fick sätta svart velour från stuvförrådet i luvan och som infodringar i halsringningen. Och längs ner i ärmen. Hade glömt hur mycket tyg raglanskärning kräver!

Jag gillar den här modellen, en luvtröja utan blixlås (som jag har en viss respekt/skräck inför) med knytband i midjan. Storleken är faktiskt 36, damstorlek till min tioåring, men som synes är ärmarna i längsta laget. Och då hade jag ändå kortat dem 8 cm.

Denna tröja har aktualiserat ett nytt problem i ynglas ordningssinne... Ska mönstret placeras i pärmen med vuxenmönster eftersom det är vuxenstorlek eller i barnpärmen eftersom det är till ett barn...

Hm. Funderande går vidare.

Mönster: Från Allt om Handarbetes Symagasin
Tyg: Randig velour från Jofotex, svart från tyggömmorna.
... och framifrån. Under skymtar en singoallablus med tyg av Anna Maria Horner


1 kommentar:

Malin sa...

Jättefin!! Verkligen! kan man lägga en beställnig i vuxenstorlek? :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin