tisdag 21 september 2010

Alors on dance...


Det där med omvänd applikation har jag varit lite sugen på ett tag, men barnen har varit tämligen kallsinniga. Tillfälle uppdagades när dotterns kompis bjöd in till kalas. Flickan ifråga dansar jazzdans.

Det jag har tyckt verkat svårt med just denna typ av applikation är att man "måste" sy från baksidan, vilket inte min symaskin är så bra på tyvärr. Alltså uppfann jag min egen variant där jag först printade ut motivet på mönstermellanlägg och sen sydde på från rätsidan. Antagligen skulle rivamellanlägg fungerat bättre, men det hade jag inte hemma.

Om man funderar på tekniken kan jag rekommendera att man inte börjar med ett motiv med sjuttifjorton små bokstäver, men när jag fått tanken i huvudet gick det inte att ändra :)

Nästa gång kommer jag nog stryka på mellanlägg på huvudtyget (det blå) innan jag börjar sy.

Men det kommer definitivt att bli en nästa gång. Jag är mycket nöjd med resultatet!

Tyg: Stoff och stil
Mönster: Ottobre
Övrigt: Typsnitt "whoa" från dafont

2 kommentarer:

sorkmor sa...

Vilken snygg tröja, applikationen var ju så cool, det måste jag testa någon gång :)

Hello sa...

Man kan också få tag på en penna som överför till tyget, så kan man sy från rätsidan. Så har jag gjort :) Dock ej med sjuttiförton små bokstäver, men med en stor :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin