torsdag 16 september 2010

Snurrkjol till yngla


Det blir lätt problem när man syr. Häromdagen hittade jag en kjol son liknade den ovan på Esprit. Supersnygg, verkligen, men priset var lite mer än vad jag tänkt. Eftersom jag raskt insåg att jag kunde sy en likadan för en tredjedel av priset.

Den där tredjedelen stämde rätt bra faktiskt. Tyget är en härlig ullblandning från Stoff och stil och mönstret är egenkonstruerat.

Provade att sy i en passpoal vilket faktiskt blev oväntat bra.
Dolt blixtlås i sidan. Det enda som saknas är en hyska och hake ovanför blixtlåset, men den ska sys i så fort jag hittar en i gömmorna.

Fotot är efter en dags användning. Skulle ha satt lite mellanlägg i övre kanten ser jag nu.

Och ja, den är fodrad.

1 kommentar:

Anonym sa...

vill ha! Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin