torsdag 30 september 2010

Specialbeställning


Rumpetuss, eller möjligen Herr Rumpetuss kom nyligen med en extra rolig uppgift. Herr Rumpetuss spelar i ett innebandylag där det tydligen är en inofficiell tävling om vem som är mest dedikerad lagets väl och ve. Och härom veckan fick jag ett foto med matchtröjan på för att återskapa den i storlek 50.

Det blev en hel del funderande på hur jag skulle få till det. Så ett antal möten under veckan som gått har jag suttit med glasartad blick och funderat på skärningarna och hur märket skulle ordnas ("jag trycker först vitt, sen svart, nej, jag trycker först svart, sen målar jag en vit rand, nej...")

Till slut blev det så här:
De svarta sidstyckena är applikationer på originalbodyn för att minska mängden skavande sömmar.
"PP" är tryckt på en bit vit trikå som sen är klippt så att lite vitt är kvar, och till slut applicerat på tyget, fäst med vliesofix och sicksack.

Fotot uselt som vanligt. Får sluta att fota på kvällen, men det är dessvärre då man har tid...

Mönster: Ottobre 3/2010
Tyg: Från gömmorna, antagligen Stoff och Stil

3 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Herr Rumpetuss är såååååå nöjd över bodyn och har redan stolt visat fotot för alla i laget...finns några avundsjuka =) *thihi* TACK snälla duktiga du!! Kram

KroKKoFin sa...

Verkligen supersnygg!

Anonym sa...

Besteller något liknande men kanske med föräldrarnas initialer och så barnet i mitten!
Det borde gå bra, i storlek 68. Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin