lördag 16 oktober 2010

Bläck Fläck


Äntligen något sytt i bloggen!

Bilden är mer än usel, men projektet i sig var faktiskt lite kul. Jag har spanat lite på alla duktiga bloggare som syr om kläder. Tyvärr måste jag erkänna att mina plagg inte var snofsiga loppisfynd utan högst ordinärt köpta :(

En gul herr-T-shirt storlek large (anekdot om det senare i inlägget) och en brun långärmad top från HM storlek x-large användes.

Jag klippte ut en ny t-shirt av den gula. Gjorde om ärmarna och ringningen och bandkantade med det bruna tyget. Klippte av nederdelen på bruna tröjan och sydde fast längst ner vid råkanten på den gula. Klippte av den bruna tröjans ärmar och fäste dem i gula ärmarna.

Sen det roligaste av allt och det som utlöste allt; en Rorschachbild (hm, stavning?) på framsidan. Jag läste ett tips på Instructables om att häfta upp tyget på en kartongbit, men tyckte att det verkade riskabelt med tanke på hålen i tyget. I stället strök jag fast tyget på en bit freezer paper vilket fungerade perfekt.
Sen var det bara att klicka på lite färg och vika.

Jag jobbar för tillfället med en massa psykologer och ser fram emot att ha tröjan på på måndag. Fast jag tror inte att någon kommer att förstå :(

Tyg: Tröjor från Dressman och HM
Mönster: Nej :)
Övrigt: Textilfärg från Panduro.

Och anekdoten då? Jo när jag var inne på Dressman för att köpa t-shirten bad jag om en större storlek eftersom jag skulle sy om den (ville ha så mycket tyg som möjligt för pengarna). Expediten tittade på mig som om jag var helt från vettet. Skulle ha hållit näbben stängd. Att man aldrig lär sig!

Edit: Visste att jag sett detta på en svensk blogg, men kunde inte hitta den när inlägget skrevs. Nu har jag hittat den och det är denna!

2 kommentarer:

Nilla sa...

Kreativt! Tufft med trycket.

Heimlaga sa...

Hittar detta inlägg nu långt efteråt! Hur gick det,vad såg psykologerna? Jag ser nog mest exploderade myror... Vill jag veta vad det står för?
Välkommen tillbaka till bloggvärden, hoppas flytten gick bra!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin