lördag 2 oktober 2010

Inbjudningar

Stängt
Inbjudningarna till Turneringen i Magisk Trekamp var rätt enkla. Jag och dottern modifierade lite från välkomstbrevet från första Harry Potterboken och hittade på lite eget. Printade ut på vanligt skrivarpapper och rev av kanterna. Vek på tre, klistrade på utprintat Hogwartsemblem (bara mitten) (där tyvärr skrivaren krånglade, därav trista färgerna), skrev adress, klart.

Öppet
Typsnittet är "jellika wonderland wine" från dafont.

Texten lyder:


Kära Nelly

Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats i Turneringen i Magisk Trekamp.

Spelen börjar 24 oktober kl 17.00 på Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom. Vi beräknar att spelen är

avslutade klockan 19.30.

Vi kommer i samband med invigningen av dessa spel fira xxxxx´s tionde födelsedag och även bjuda på mat

och dryck.

På grund av nyfikna mugglare kommer Hogwarts detta år vara maskerat till xxxxx.

I fall ni har förhinder förväntar vi oss er uggla senast den 18 oktober. Om er uggla är opasslig kan man även

använda mugglartelefon xxxx-xxxxxx.


Er tillgivna

Minerva McGonagall

Biträdande rektor



4 kommentarer:

KroKKoFin sa...

Wow så häftig inbjudan. En fråga bara. Jag gick in på dafont för att ladda ner typsnitt efter att jag sett din fina tröja med texten Alord Dance eller vad där nu stod. Men när jag ska ladda ner får jag hela tiden beskedet att det kostar pengar. Men de skyltar ju med att det ska vara gratis. Hur gör du när du laddar ner typsnitt där?

alvinea sa...

Härligt, härligt! :)

Anonym sa...

hej yngla!
jag undrar hur man ska skriva ut pappret till inbjudningen.snälla svara!du har verkligen värdens bästa blogg.

yngla sa...

Hej!

Jag skrev bara texten i ett dokument och skrev ut på vanlig skrivare på skrivarpapper. Sen rev jag av kanterna för att det skulle se lite roligare ut. Vill man ha det ännu piffigare kan man antikbehandla pappret med starkt te.

Kul att du gillar bloggen!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin