söndag 17 oktober 2010

Ljuv pyjamas...


Min tioåring-om-en-vecka tycker tack och lov fortfarande om mammasydda kläder. Och gärna ljuvt och rosa får det vara!

Jag tyckte att flickebarnet borde få något hemsytt på självaste fölsedan och pyjamasen ovan föddes.

Fotot ät taget nerifrån så perspektiven är lite knepiga, men det är alltså en utställd tunika som överdel och strax-under-knät-långa tights som underdel.

Tyg: Svampar från Stoff och Stil, orangerosarandigt från Jofotex.
Mönster: Eget överdel, modifierat Ottobre underdel

Övrigt: När jag sitter och skriver detta kommer dottern in och frågar "Har du sytt den? Vem är den till?"

*fult ord*

1 kommentar:

JuMel sa...

Vilken söt pyjamas! Tack och lov får jag också fortfarande sy en del till min 9-åring:) Hon har nyss beställt ett nattlinne, vi får väl se när det blir till...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin