onsdag 6 oktober 2010

Ordlek


Ok, inte världens roligaste ordlek kanske, men efter att ha fått idén på hjärnan gick den inte att motstå.
Chefen bjöd på middag igår. Med anledning av att han varit i Frankrike på mat- och akvarellkurs. Jag tyckte att en kockmössa kunde vara på sin plats.

Och ordleken då ? Jo, "chef" betyder ju "kock" på franska. Jag tyckte att det var lite kul i alla fall :)

Mönster: Eget, anpassningsbar storlek från 56-62 (cirka)
Tyg: Kritvit krispig lakansväv från gömmorna
Textilfärg: Panduro. Tryckt med fryspappersteknik

3 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Hahaa! Var det lätt att få till den, sitter den bra på? Jag ska också sy en kockmössa (barn), hittade ett mönster i Ottobre jag tänkte testa :-)

Krumitott sa...

Nu lär du ju få påökt! ;) Har du nån mailadress? Jag o Wikit har en idè som vi ville kolla om du ville vara med på.

Rumpetuss sa...

Jag tycker det var en kul ordlek!!! Hoppas den var uppskattad =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin