fredag 12 november 2010

Att ta med till en pysseldag...

Krumitott har ställt till med pysseldag imorgon. På plats skall finnas symaskiner (flera) och overlock (en) och pysslet är valfritt.

Under veckan har jag funderat lite på vad man ska ta med för pyssel. Sypyssel - ja visst, men hur ska man kunna begränsa sig? Ska man ta med färdigklippt och bara sy? Ska man släpa med Coverpron? Och hur många vill använda overlocken? Att byta färg stup i kvarten känns inte så tilltalande.

Till slut har jag nog (det är ju över 12 timmar kvar, så det kan ändras) bestämt mig.

På pysselträffen tas med material till:

1. En svart kjol som har snurrat i huvudet någon vecka (overlock + symaskin)
2. En yllefilt till världens frusnaste äkta man (som jag tror/hoppas inte läser min blogg)(handsydd, ev lite symaskin)
3. Några linnehanddukar (symaskin)
4. ? Tomtedocka? Barnklänningar? ????

Och coverpron kommer nog med. Alltid kan man dra ner någon i coverträsket moa-ha-ha

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin