tisdag 16 november 2010

Bandkantarbrallan...

Var och en för sig...
Världen har fått ännu en invånare och för att fira detta har detta lilla set skapats.

Byxan har jag sytt tidigare, men inte fått till riktigt förrän jag hittade kokalals beskrivning av hur man syr i dragkedjan på bästa sätt.

Den här gången blev det även lite andra förändringar nämligen:
1. Knäppning i grenen (med bandkantare, minns ej var jag sett det, men helt nyligen på mycket bra blogg)
2. Bandkantat med lite rynk i benslut
3. ynglalapp i ryggen

Bodyn till syddes på pysselträffen i lördags. Känner att jag kan det mönstret nu och kan sy det halvt i sömnen. Även här har bandkantaren gått varm.
... och kombinerat

Mönster: Olika nummer av Ottobre
Tyg: Randigt från E-slöjd, velour från Ohlssons tyger och interlock till kantbanden från mjuka tyger




4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefint set!!

Annas Alster sa...

Gillar speciellt bodyn, den ser otroligt välsydd ut? Ottobre 5/2006?

Fangoria sa...

Supersött!!!!

Rumpetuss sa...

Jag kan lova att lilla Tuva är underbart söt i detta set, foto kommer!!! Dock så har några knappar i grenen på brallorna lossnat, måste man ha specialtång för att fästa dem? Tack snälla snälla igen för det underbara setet!! Hon har föresten på sig bodyn alldeles nu...=) Kram från Tuva med familj!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin