lördag 6 november 2010

En bra dag!

Syfestivalen infriade alla önskemål... Men vad kunde egentligen ha gått fel? Tyger, ull, garn, pärlor och scrapbooking i en salig röra.

Det inhandlades en massa nödvändigheter. Oklart hur man egentligen lyckats överleva så länge utan dem :)

Först ut har vi...


Tygerna!

En härlig hög med tyger från diverse företag... Jag är förälskad i vartenda ett (kanske med sniglarna allra närmast hjärtat). Barnen är något mer kallsinniga, vilket inte var helt oväntat. Och tills jag vet vad jag ska sy av tygerna kan jag ju alltid klappa lite på dem (tygerna alltså)

Sen kommer...


Pärlorna!
Jag har faktiskt inte nämnt det ännu i bloggen, men det har pärlpysslats lite i det yngelska hemmet senaste halvåret. Passade därför på att bunkra upp lite när tillfälle gavs. De flesta av dessa kommer antagligen att ges bort då dottern har flera pyssliga klasskamrater som fyller inom kort. Men lite blir kvar till yngla att pyssla med! Tråkig som man är så inhandlades de flesta pärlorna hos favoriten Pagoni, där jag alltid beställer mina pärlor (påminner om när jag vad 16 bast och åkte till London för att handla på HM - rätt korkat alltså!).

Och sist men inte minst...


Ull!
Och ja, en krokningsnål (krokningssticka? krokningsredskap? krokningsnåttannat?)
Nu frågar sig vän av ordning... Kan yngla kroka? Nej, inte ännu... Men jag har varit mycket nyfiken under en längre tid, ända sedan svärmor förde det på tal för länge sedan. Så krokas ska det!

Ullen ska tovas. Jag har lite olika projekt på listan... Ni ska få se så småningom!


Men nej, inget garn inhandlades av yngla. Resesällskapet skötte sig bättre på den fronten.
Och scrapbooking, been there, done that. Ligger helt nere för tillfället faktiskt.

7 kommentarer:

Ma.Ni-Design sa...

Herregud... varför bor jag inte närmare Stockholm... vilken fin blogg du har. Jag har lagt till din blogg hos mig, din är jättefin=)

Malin sa...

Molnen, molnen MOLNEN! Och vågorna,de är underbara! Vad kul du verkar ha haft :)

Helena sa...

Fina saker du har köpt! Önskar att syfestivalen kunde vara lite oftare och att fler av tygbutikerna kunde ta sig till västkustens Syfestival också :)

Doris_Assar sa...

Wow!! Snigeltyget ser verkligen grymt snyggt ut!! Hur verkar det i kvalité? Vill ha!

KroKKoFin sa...

Låter som du haft riktigt skoj. Jag har nu testat att sätta i knappar från Stoff och Stil med en Prymtång och lyckas ICKE. Så de där bilderna du erbjud tages tacksamt emot. Du kan skicka dem till tesspersson@hotmail.com om du inte vill göra ett eget inlägg om det här i bloggen. Tack på förhand

VillaNoor sa...

Oj!!!
Vad mycket du handlade ...:-)
Tror minsann jag missade en del som slank ner i dina kassar.
Man blev allt bra sugen på att sy efter en heldag med Yngla.
....och på en ny symaskin som kan brodera.
Tack för en härlig dag!!

Ann Kristin sa...

Hvor har du bestilt tyget med snegler på! Utrolig kult!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin