fredag 26 november 2010

Hå och hej för farbror Freud!


Ja, jag har ganska torr humor ibland, jag är medveten om det. Och ja, har jag väl fått en idé i huvudet så är det kört!

Kvällen innan sista arbetsdagen på BUP slog det mig hur vansinnigt kul det skulle vara med en kudde med Freud på som en slags avskedspresent till jobbet. Klockan 2230. När jag gick igenom tygförrådet mentalt slog det mig hur otroligt kul det skulle vara med en kudde med Freud på, sydd i brun velour. Alla fördomar i ett, liksom.

Det var bara att masa sig upp ur varma sängen och köra igång. Bilden googlades fram (och jag hoppades, hoppades att det verkligen var farbror Freud, eftersom jag inte sett honom tidigare) och överexponerades en smula. Printades ut på t-shirtpapper från Clas Ohlsson. Två velourbitar på sidorna och sedan två långsmala velourbitar upptill och nertill. Velour som bakstycke. Lade faktiskt lite tankekraft på att orientera all velour åt samma håll. In med en prydnadskudde från förrådet. Klart. Och sen blev det äntligen sovasovasovasängsängsäng.

Jag är rätt nöjd med resultatet och skulle mycket väl kunna ha en egen likadan eller två. Är man mer inne på shabby chic går den att göra med linne och vintagebild. Eller kanske med barnbarnen till mor- och farföräldrar till julen. Eller med idolfoto till tonåringen.

Men roligast av allt måste det ju vara med Freud på. För det var verkligen han på bilden, det har jag fått bekräftat!


2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Måste ha gjort succé, utan tvekan!

Rumpetuss sa...

Sååå himla bra present!! Me like och jag hoppas de gillade den med!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin