måndag 8 november 2010

Mera sött!


Dottern har flera gånger uttryckt en önskan om att vara liten igen så att jag kan sy söta klänningar till henne...
Nu är jag ju mycket nöjd med att ha en tioåring i huset, men det är onekligen rätt sött med små klänningar!

Mönstret till denna kommer egentligen rätt av från senaste Ottobre, fast jag gick lite omvägar för att få ihop det eftersom jag först gjorde om det till en hel klänning och sen ändrade tillbaka det.

Ynglalappen (eller rättare sagt en halv ynglalapp) fick sitta i ryggen. Man vill väl synas :)

Mönster: Ottobre 6/2010, storlek 104
Tyg: Jofotex

2 kommentarer:

KroKKoFin sa...

Så fin. Har också funderat på att sy en sådan klänning. Tycker du att mönstret stämmer bra i storlekarna?

JuMel sa...

Jättefin! Undrar just om jag också ska testa det där mönstret... Tyckte det var någon som skrev att det var bredd som Ottobres mönster brukar vara, stämmer det?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin