tisdag 2 november 2010

Nej, ni ser inte dubbelt!

Lite smalare till tjejen, storlek 104
Lite vidare till killen, storlek 92.
Nästa del av beställningen var två tröjor i gröna flodhästtyget. Syskonen i storlek 92 resp 104 skulle ha lika, eller nästan lika.

Dottern är tämligen smal och där skulle ärmarna gärna vara smala också. Sonen har jag inte så mycket koll på, så han fick mitt standardmönster storlek 92 med en grön mudd längst ut i ärmarna. Meningen är att tröjan ska passa under klänningen.

Egentligen har jag bara en sak emot flodisarna... De är omöjliga att rensa från bakgrunden på mitt vanliga sätt, därav bilderna med bord kvar :)

Tyg: Flodisar och mudd från Jofotex
Mönster: Modifierade från Ottobre

3 kommentarer:

OYB sa...

Jättefina tröjor!! Gillade jättemycket klänningen i ditt förra inlägget! Kommer att bli superfint ihop!

Krumitott sa...

Snygga tröjor! Du har fått en award av mig, finns att hämta på min blogg!

Anonym sa...

Åh, du är så påhittig! Kollar runt i din blogg i bland och låter mig imponeras.(Här läser vi också Harry Potter sen ett år.)Jag är också himla sysugen nu och har nyss fårr en ny systerodotter men var köper man trikå numera??? Och dina små namnlappar, var beställde du dem? Kram Lena Sjöblom

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin