måndag 1 november 2010

Sött sytt!


En kollega ville ha lite kläder uppsydda till sina barn och jag fick den stora äran. Den här gången var det ett helt nytt koncept, där kollegan köpte tygerna och jag fick (relativt) fria händer. Jättekul!

Först ut är en klänning i storlek 104. Underbar grön velour från Jofotex med en dekoration av gröna flodisar på fickan som är rynkad. Strykjärnet var inte riktigt med på noterna, så velouren ser mer än måttligt skrynklig ut!

Tyg: Velour, flodisar och mudd från Jofotex
Mönster: Modifierat från senaste Ottobre.

6 kommentarer:

JuMel sa...

Vilken söt klänning!

Krumitott sa...

Den vart riktigt snygg! Färgen var himla fin, snygg kombo med kantbandet och flodisarna.

TRI o MAR sa...

Vilken jättefin färg på velouren. Härlig enkel modell på klänningen!

KroKKoFin sa...

Åh så fin. Och vilken härlig grön färg.
Jag har en fråga till dig om en helt annan sak: Nu har jag köpt en PRYMtång och jag har knappar från Stoff och stil....Men hur fasen får jag nu knapparna i plagget? För det var väl du som sa att det fungerade med denna kombination?

Anonym sa...

Jättesöta klänning. En underbar färg. Mor

Fangoria sa...

Åh så söt, jättefin modell!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin