onsdag 24 november 2010

Tänk om jag hade en liten liten apa!


Om några veckor ska dotterns klass uppträda inför stor publik för första gången. Diverse kläder skakas fram ur olika gömmor, för här ska bli orientaliska prinsessor och diverse djur. Igår framkom önskemål om apsvansar. Nu är det inte dottern som ska vara apa, men hon hade upplyst klassföreståndaren om att hennes mamma nog kunde sy en apsvans. Och fanns möjlighet till apöron också?
Två apor skulle det vara. Eller möjligen sex.
För att inte svika dotterns tindrande ögon syddes ikväll apöron och -svansar. Eller syddes och syddes förresten. Jag skar av 7 cm från velouren och svor en smula över att den raskt rullade ihop sig innan jag insåg att rullet frambringade en perfekt apsvans. Lite resår i midjan. Klart!

Apöronen var lite knepigare. Jag skar ut en typ väpnarluva på frihand och sydde på öron av samma bruna velour som luvan och svansen, men på framsidan av öronen blev det ett rosa pepitarutigt tyg. Det blev rätt sött faktiskt.

Två uppsättningar sydde jag. Hoppas bara att det passar. Och att jag inte behöver sy fyra till...

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Lite kluvet det där när ungarna gör reklam för en... Det är ju kul att kunna hjälpa till, men här kommer ofta behoven med väldigt kort varsel. Det blir säkert söta apor!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin