måndag 6 december 2010

Ett försök till en smula ordning



Nålar har en tendens att försvinna i det yngelska hemmet. Och att hitta dem igen... Hört talas om uttrycket nål i en höstack?

Som ett försök att hålla reda på nålarna syddes detta nålbrev. Linne i "pärmarna" och ullfilt till "bladen".
För att piffa en smula broderades något odefinierat som skulle föreställa lavendel på främre pärmen. Det blev kanske inte så lavendelliknande, men lite färg blev det i alla fall.

Så nästa gång när jag tappar bort nålarna tappar jag alla på en gång. Vi får se om det blir en förbättring eller inte :)

3 kommentarer:

AttenKattenNoa sa...

Jag tycker den är både söt och användbar. Jag visste inte att jag saknade en sådan också i mitt liv...

tösabiten sa...

Åååh sån har jag också! Sydd i syslöjden i 3:e klass. Med andra ord, nästan 30 år gammal och funkar toppenbra fortfarande.

På min skola hette det nålbok. :)

Anonym sa...

En sådan fattas helt klart i min syhurts.Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin