tisdag 25 januari 2011

I de blindas rike är den enögde kung...


... och hemma hos den som inte kan sticka är provlappen konst :)

Ugglorna har figurerat på olika bloggar ett tag. Ursöta, men jag kan ju egentligen inte sticka. Men så lade Heimlaga upp ett mönster på sin blogg och då ville jag så gärna prova.

Med viss möda växte ugglan fram. Beskrivningen var visserligen klockren, men eftersom jag (inte kan sticka) skulle sticka en lapp och inte på rundsticka fick jag tänka lite extra.

Jag tycker verkligen att dessa ugglor är ursöta. Kunde jag sticka på riktigt skulle jag nog sticka en väst eller något med dem på, men som det nu är blev det ett litet konstverk istället.

4 kommentarer:

AttenKattenNoa sa...

Den ugglan gillar jag! Jag har ALDRIG stickat, kanske skulle man våga nu, för jag vill också ha en ugglekompis.

Heimlaga sa...

Så bra att du provstickade så jag kunde korrigera slarvfelet!

Carro/mysigtdesign sa...

Jag är imponerad! Har aldrig lyckats förstå mig på det där med stickning.

Paus sa...

Hej. Jag är intresserad av att skriva om sybloggare i Östergötland och vill gärna komma i kontakt med dig. Om du vill får du gärna mejla mig på nina.broman@nt.se

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin