fredag 14 januari 2011

Kinesisk kitsch (!?)

Av någon outgrundlig orsak beskärs fotot när jag lägger till det. Suck .
Efter bollen blev jag lite hooked på kviltning igen, men inte riktigt redo för något större projekt (typ ett sånt som behöver tusentals hexagoner som handsys). I stället blev det ett kuddfodral till en stor (65x65cm) kudde från IKEA som sedan en tid bott naken i vår klädkammare.

Men det blev inte riktigt som jag tänkt det.

Förebilden var givetvis Mästarinnan själv, Anna Maria Horner (framförallt denna kvilt), och det var bara hennes tyger jag använde.

Det var tänkt att bli ett finstämt om än färgexplosivt inslag i vår bruna soffa. Handkviltat också. Fint som snus.

Men handkviltning är inte min starka sida. Efter kviltningen var mittpartiet sladdrigt och fult, och det var nu jag slogs av genidraget (tyckte jag då) att stoppa mittdelen med vadd.

Resultatet? - Kinesisk kitsch!

Nu råkar jag ju vara rätt förtjust i kitsch i allmänhet och asiatisk kitsch i synnerhet, så kudden ligger i soffan.

Men det var inte såhär det var tänkt!
Närbild på handkviltningen och det upphöjda mittpartiet. Hörde jag någon säga kinesisk kitsch?

Tyg: Anna Maria Horner "Innocent Crush"
Mönster: Fritt tolkat efter denna kvilt

1 kommentar:

Anonym sa...

Kudden får mig att tänka på bröllopsskåpen...eller va de heter.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin