torsdag 13 januari 2011

Kortärmad snigeltröja och en Uppfinning


Ja, det var ju det där med att jag bara köpte en meter sniglar av Znok på Syfestivalen, snål som jag är ibland.

Och en meter räcker ju inte till en långärmad yngla-tröja.

Men en kortärmad top fick det bli, trots fimbulvinterns härjningar...

Nu säger vän av ordning att tröjan på bilden inte är kortärmad. Skarvad - ja, men kortärmad - nej. Men det är så att på denna bild döljer sig också min senaste Uppfinning. Nämligen lösärmar.

Det här är första försöket och jag lovar att återkomma med en utvärdering och bilder när jag provat dem in action. Jag fick klura lite för att komma på en lösning som inte innebar massor av lager-på-lager alternativt olika knäppningsanordningar, men tror att denna kan fungera.

Hela outfiten ska användas när jag ska till ny arbetsplats imorgon. Man vill ju gärna synas lite :)
Och nej, jag byter inte jobb stup i kvarten, men i mitt jobb ingår tjänstgöring på annan ort/andra arbetsplatser. Men snart, snart är jag klar med den delen. I alla fall för ett tag framåt :)

Tyg: Sniglar från Znok, Interlock från Mjuka tyger
Mönster: Egna

8 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jag blir så nyfiken på ditt jobb, låter som en ST-tjänst? Nog lär du synas i alla fall! Och en stor portion humor och självdistans måste du ha, "den nya snigeln"...Härligt!

JuMel sa...

Snygg tröja! Kanske man skulle ha köpt lite sniglar iaf?! Jag blir ju en aning nyfiken på det där med lösärmar, du måste berätta mer!

Marina sa...

Så fin! Smart med lösärmar, det har jag inte tänt på när man syr vuxenkläder men jag har gjort liknande på dotterns tröjor fast med fastsydda armar. Jag kanske ska göra så med retroringarna från MT som jag ska sy till mig själv i.

Rumpetuss sa...

Superfin tröja!!! Smart med lösärmar! Hoppas det gick bra idag på nya stället!! kram

Shiva sa...

Crazy!!! ;-)

Regards from Germany
Shiva

Nefertari sa...

så stilig den var, de sneglene vekker oppsikt! :)

Heimlaga sa...

Hittar ingen mailadress på din blogg. Kan du kanske maila mig, så får vi resonera jobb?!

OYB sa...

Jättefin! Ursnyggt tröjmönster!
Blir precis som Heimlaga, väldigt nyfiken på ditt jobb? Kanske vi har lika?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin