lördag 12 februari 2011

Ja det är våren!


Just när man trodde att våren var här så kom nästa snöstorm... För att försöka frambesvärja lite vårkänslor ialla fall syddes dessa vårplagg i ljuvliga molntyget. Hoppas bara att det blir läge att använda dem framöver.

Molntyget har varit en favorit ända sedan det kom för några år sedan och en bit inhandlades på syfestivalen i höstas, men av någon orsak har det inte blivit av att sy i det förrän nu. Men som all interlock är det en dröm att sy i. Krullar sig inte som jersey ofta gör och bitarna ligger snällt på varandra utan att glida.

Kantbanden fick vara vita i en akut längtan efter vår. Halvvägs in i projektet insåg jag att röda hade varit oerhört läckert, men det var så dags då.

Såg förresten i tidningen idag att varje svensk köper 24 kilo textil per år. Insåg att jag klart ligger back textilmässigt även om ett eller annat tygpaket brukar hitta till det yngelska residenset lite då och då :)

Mönster: Egna
Tyg: Moln från JNY

8 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jag läste också det där om 24 kg textil, och jag övertrakasserar nog det enbart i form av tyger. Kom hem med 20 kg stuvar från Finland sist... Fast om man slår ut det på alla sex familjemedlemmarna så blir det ju inte så mycket, så jag har inte gjort slut på årskvoten... Men just nu gäller att använda tyger, inte köpa nya.
Man glir helt klart glad av dina gula moln, fast det här i allra högsta grad är vinter!

od Andulky sa...

Superfina!!

Monica/Ma.Ni-Design sa...

Jag köper absolut mer än 24 kg textil på ett år...

Och du, vilka underbara kläder du har sytt, ursnygga =)

JuMel sa...

Härligt våriga plagg och så fräscht med vitt till! Här känns våren långt borta, -18 grader i morse...

Anonym sa...

Åh så fint Katrin. Du är en stjärna på att sy, jag är säker på att bilden inte gör kläderna rättvisa. Jag har tappat bort din emailadress och hittar den ej här på sidan. Kan maila dig på jobbet. Kram Sara E

Carro/mysigtdesign sa...

Jättefint! Gult känns så härligt just nu.

Thea sa...

Härligt!
Visst hade det var it fint med rött, men vitt känns helt rätt också!

OYB sa...

Vad härligt soliga plagg! Snygga!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin