tisdag 1 mars 2011

Stickat igen!



Det gäller att inte tänka för mycket på att man inte kan sticka och bara kasta sig in i det. Och faktum är att jag för tillfället ev någon outgrundlig anledning är på stickhumör lite för det mesta. Kanske utlöst av ugglan. Eller antagligen alldeles säkert utlöst av ugglan.

I alla fall fick maken en mössa idag. Hemstickad av eget mönster som improviserades fram. Det går ju onekligen lite snabbare att sy en mössa, det ska erkännas. Men eftersom den till stora delar stickades på tåget till och från huvudstaden så kändes det ändå rätt ok. Lite svårt att få med overlocken, även om det nog finns eluttag till laptopen.
Garn: Nån sorts yllegarn, 21 maskor/10cm (slängde bort etiketterna bums, listig som jag är)
Stickor: Strumpstickor, okänd storlek :)

Frågan är nu om man ska blocka mössor. Den ser ju lite sned och vind ut, kanske det blir lite bättre av en blockning. Eller inte...

Och för er som undrar över de usla bilderna... Ljuset i tvättstugan är inte det bästa och maken som modellar blev bortfotoshoppad...

3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Så kul att du fått stick-il!Jag brukar sällan blocka det jag stickat, jag är nog för lat. Men annars skulle jag tro att en mössa blir snyggast blockad på något runt, typ en ballong. För jag gissar att maken inte vill ha en fuktig mössa på sig tills den torkar...Men den är väl tillräckligt tjusig som den är!

Anonym sa...

Jag vill vara hemma. Jag vill sticka. Mor

makrill sa...

vilka fina färger - som spirande grönska på våren!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin