torsdag 21 april 2011

Vårväska


För en gångs skulle skulle jag sy en väska som passar med årstiden, så denna lilla (eller egentligen rätt stora) väska syddes häromkvällen. Den ser rätt enkel ut, men har en del piffiga detaljer som tog en del tid i anspråk.

Alla sömmar är kantade med snedremsa (pust!) och både på insidan och på utsidan finns praktiska fickor. Jag ändrade en del från grundmönstret, bland annat blev fickan på utsidan fodrad och innerfickan med dragkedja infälld i fodret.

Jag var lite orolig för att biltyget skulle vara för transparant för det ganska färgstarka fodret, men eftersom båda biltyg och fodertyg har fastpressat volymmellanlägg så syns inte ett spår igenom.

Mönstret är Peapodväska från Ottobre (gratis på hemsidan), men skulle jag sy det igen skulle jag nog ändra lite mer som tex att vändsy den för att slippa kanta sömmarna.

Tyg: Stoffåstil
Mönster: Peapodväska, ottobre

3 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Men allvarligt....hur duktig är du??? Jag skulle bli lycklig varje gång jag fick öppna väskan om jag hade en sån fin....underbar!!!

Doris_Assar sa...

Snyggt jobbat!!
Jag har klippt till en peapod-väska till min mor för typ 2 år sedan... Behöver jag nämna att den fortfarande är ett UFO? ;-)

Carro/mysigtdesign sa...

Så snygg!! Vårig och supercool modell...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin