fredag 13 maj 2011

Inlägg 564 - i vilket känsliga läsare ombeds blunda i slutet...


Jo, så här är det. En kollega har tjatat hål i huvudet på mig (och alla andra på jobbet) om hur underbart gott man sover med sovmask. Och till slut kände jag att det var dags att prova. Men varför inte göra på det yngliga viset - all in liksom...

Om någon har missat det vid det här laget så har jag ju köpt mig en brodermaskin. Dyraste och roligaste leksaken hittills, helt klart. Och vad kan vara roligare på en sovmask än ett par vidöppna ögon?

Broderiet är ett gratisbroderi från nätet, tygerna är en rest från förra sommaren + en liten bit velour. Mönstret är ritat på frihand och resåren är vikresår, som ju är lite mjukare och tunnare än vanlig resår.

Och jo, masken är rätt kul på bordet, men när den sitter på ser man helt bisarr ut.

Så här, kära läsare, för de mentalt starkaste av er kommer även en livebild.

Säg inte att jag inte varnade er...

För att öka på glamourfaktorn är det faktiskt inte vitt i broderiet, utan glittrigaste silver...

5 kommentarer:

Heimlaga sa...

Vilken rolig idé! Nu kan du smygsova...

Anonym sa...

Haha, du är för härlig du underbara glädjespridande kollega!

Det var körigt på jobbet igår då vi var en syrra kort. Men det gjorde inget eftersom mitt humör var på topp eftersom jag hittade en underbart sovmask i mitt fack. De andra var avundsjuka må du tro!

Hur sov du med masken på? :)
Kramar Sara

OYB sa...

Fräck!! Och vad härligt med en brodermaskin! (Vill jag med ha...)

Rumpetuss sa...

Såååååå underbart härlig!!! Hoppas du inte skrämmer slag på nån i familjen nattetid bara=)

har försökt att få tag i dig...har du fått sms/mail?

Kram kram

Krajamaria sa...

Hi hi vad roligt! Gillar det du gör med din broderimaskin, du använder ju humorn! ;) Gillade även ditt "fån-fodral". :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin