söndag 8 maj 2011

Star wars...

Ibland vill man variera sig lite i sitt syende. Den här tröjan är inte så värst lik dem jag brukar fnula ihop, men kändes rätt självklar när idén kom häromdagen.

Egentligen är det inget konstigt. Mönstret är mitt gamla vanliga, storlek 140. Tyget är inte halvdassigt gråsvart, utan en ljuvlig ekologisk bomull med lycra från Jofotex. Underbar kraftig kvalitet.

Som synes har jag använt nya leksaken och broderat lite. Typsnittet är gratis nerladdat från dafont och sen överfört till brodyrmönster. Första gången jag broderar på trikå, så en bit totally stable rotades fram och själva broderandet gick faktiskt som en dans.

Tröjan syddes ihop på ett delvis nytt sätt. Det visade sig nämligen att jag bara hade tråd till en av maskinerna, så istället för att byta tråd stup i kvarten overlockades t-shirten ihop förutom ngn cm i halsringning och ärmslut. Sen bytte jag tråd och kantbandade hals och ärmslut. Lite meckigt var det att få till kantbandningen, men jag tror att med lite övning så kommer det här bli ny standard hemma hos yngla :)


1 kommentar:

Linda sa...

Tack för länken!
Jag fick din även om den var till min gamla blogg. Numera finns jag på http://lindats.wordpress.com/

Jag ska testa och göra några ugglor nu. Tack för inspirationen!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin