måndag 9 maj 2011

Våriga kläder

Härligt, härligt att få sy vårplagg igen! Och härligt, härligt med alla ljuvliga tyger som finns överallt (även om plånboken är ställd på bantningskur).

Fick ju tyger från Liandlo för lite sedan och är så kär i dem! Piraterna är jag också förälskad i, även om det tog lite tid innan jag förstod hur ursnygga de är!

Lilla klänningen är storlek 92. Eget mönster, tyg Liandlo. Dessvärre blev inte kantbandningen så bra utan får ev göras om. Lurade mig själv att det skulle vara snyggt med lite struktur, men tyget var väl stumt ock går ev inte över ett litet barnhuvud. Nåja, gör om - gör rätt!

Stora klänningen är en 98:a som också är egenritad. Rödluvetyget är ju alldeles underbart. Står i valet och kvalet om jag själv är värd ett linne i det tyget eller om det ska sparas... Lutar åt det tidigare alternativet!

Bodyn är i imponerande storlek 80. Den första jag syr i så stor storlek och jag är urnervös för om den ska visa sig vara för lång och/eller för smal i låröppningarna. Men den som lever får se!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Superfina plagg:) Jag är glad du gillar tygerna, men de är inte snygga förrän man får se dem som välsydda plagg. Så tack för det!

Rumpetuss sa...

Såååååå fina grejjer du sytt!!! Jag vet att Tuvisen skulle bli jättesöt i en kortärmad klänning i rödluve tyget så om du skulle få en bit över gör vi gärna en beställning!! =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin