lördag 11 juni 2011

Ett visst mått av haltande logik...


Hur var det nu... Velourbyxor var alltså för varmt för sommarbebisar... Bäst jag syr några par velourbrallor...

Nästa version av nya mönstret. Storlek 62. Kantbandat i nerkant för lite fluff. Funderar på om man kan sy bebisbyxor i vävt tyg för maximal luftighet, men det krävs ev strykning, något som nyblivna föräldrar brukar nerprioritera. Hmm. Funderar vidare.

Och jädrar i min lilla låda så fint det är med randig mudd! Varför har ingen sagt åt mig det tidigare? Måste köpa mera, helst turkosrandig, det är ju apsnyggt!

Tyg: Ljusblå velour Jofotex, ärtgrön dito ???, Vit mudd Stoffåstil, randig mudd inköpt från annan bloggare.

Mönster: Eget

5 kommentarer:

Heimlaga sa...

Alltså-jag brukar inte stryka barnbyxor i vävt tyg, funkar bra ändå, så inte tror jag det skall utgöra ett hinder!

Venke sa...

Dom här funkar sekert hur bra som helst på sommaren! Herliga!

Åsa Tidqvist sa...

fina! och jepp, randig mudd är jättesnyggt - har aldrig använt det själv heller...

DesignAnnique sa...

Bomullstyg - använd "bäckebölja" (vet faktiskt inte vad det heter "på riktigt", har alltid kallat det bäckebölja för det gjorde min farmor:)), ska ju inte strykas... har jag sytt flera par i och det blir luftigt och bra :)

Hello sa...

Det heter bäckebölja på svenska. Tyvärr ser man allt oftare det engelska begreppet seersucker numera. Jag gillar inte när språket utarmas! :( Men det är ett bra tips!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin