fredag 10 juni 2011

Inte i enlighet med mina värderingar egentligen...


... men vad gör man inte för att göra sonen lycklig? På skolavslutningen nästa vecka ska sonen ha dessa på sig.

Jag vet.

Militärbyxor.

Men ibland får man rucka på sina principer.

Mönstret kommer ur senaste numret av Ottobre, ändrade bara på linningen då jag hade smalare resår än stipulerat och sen blev det inga bälteshällor, eftersom jag redan stuffat tygresterna långt ner i puffen när tanken slog mig.

Förvånande nog är dessa byxor i det smalaste laget för min tunna son. Eller möjligen är det så att de här verkligen passar, till skillnad från hur det brukar vara. Men en storlek större hade inte gjort något. Det här är storlek 122 och sonen har kortbyxor i allt från storlek 116 till 128.

Ett litet diskret broderi fick det bli också, fattas annat! En stjärna och under denna siffrorna 1856. Jag vet inte vad sonen har för relation till dessa siffror, men så skulle det tydligen vara.

Mönster: Ottobre storlek 122.
Tyg: Camo-tyg i linne från Jofotex

4 kommentarer:

Onkel sa...

Klart grabben skall ha camobrallor på skolavslutningen :-)

Heimlaga sa...

Shorts-storlekar är verkligen hållbara. M som nu är 129,5 cm lång använder fortfarande ett par shorts i storlek 98/104 som ser helt OK ut på!
Tuffa blev dom ju camoshortsen, men jag kan förstå att det delvis bär emot...

Ek sa...

Ja, allt kan man göra för de kära barnen. Snyggt jobbat. Han blir jättefin på skolavslutningen.

Nilla sa...

Superfina! Vilket Ottobrenummer hittade du det mönstret i?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin