söndag 17 juli 2011

Harry Potter frenzy...


Sista filmen har visats, tårar har gråtits och pysselfrenzy har utlösts. Tyvärr var inte dottern och jag (= familjens värsta HP-fans) så förutseende som Heimlaga och hennes barn utan gick på filmen klädda som de mugglare vi är...

Pysslet fick vänta tills efter filmen (som btw var lovely). Först ut skulle yngla prova att löda för första gången sedan högstadiet som i ynglas fall utspelade sig för läskigt lång tid sedan. Förra årtusendet typ. Med god marginal.
Yngla kan inte löda, men det brukar inte vara något hinder. Lite smyckestråd av oklar härkomst, några tänger och en lödkolv senare så var dödsrelikerna klara. Sneda och vinda och stora lödtennsklumpar, men jag gillar dem skarpt. Det blev tre i rena pysselglädjen. Får se om jag vågar använda dem också :)

Smyckena består av en enda tråd var. Först veks osynlighetsmanteln till och löddes ihop, sedan uppståndelsestenen och sist fläderstaven. En liten krok veks till på toppen. Klart!

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jag är mest supporter och har inte ens sett filmen... Väntar nog tills den kommer på hemmabioformat...Jag känner ju väl igen smycket, men vad de olika delarna stod för hade jag glömt. Jag får väl skämmas lite.
Köpte tre av böckerna på engelska på loppis i dag till döttrarna-samlingen var inte komplett på det språket, och vissa ex börjar vara utnötta här hemma.
Löda har jag aldrig gjort-modigt!

rino sa...

inte för att jag ser harry potter men det här väcker minnen! om man bortser från det du kallar fläderstaven så är det loggan för ett gammalt synthband, à;GRUMH... Tror jag försökte mig på nåt liknande smycke och målade även symbolen på en lång kappa!

Kul att du och dottern delar intresse :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin