måndag 18 juli 2011

Harry Potter-märke


Till dotterns kalas i höstas gjordes tygmärken med Hogwartsemblem. Sedan dess har yngla gått och skaffat en brodersymaskin, vilken har öppnat helt nya möjligheter...

Detta märke är broderat med maskinen på en bit läder. Jag var inte säker på om den skulle klara av det. Jag har inte någon speciell lädernål utan körde bara på med en universalnål och hoppades på det bästa.

Fonten finns på dafont och heter inte helt otippat Harry P. Till symaskinen hörde programvara där man kan omvandla fonter till broderier.

Jag har klippt lädret några millimeter utanför det broderade, tänkte att man ska sy fast det där.

Nackdelen med läder är att det inte är tvättbart på samma sätt som tyg, men jag får helt enkelt sätta det på något som inte tvättas så ofta...

2 kommentarer:

Imonai sa...

Åh, hejsan!
Kan man beställa sådana där märken från dig?...

yngla sa...

Det kan nog gå att ordna. Du kan maila mig på 1.yngla(snabel-a)gmail.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin