måndag 22 augusti 2011

Ganska onödigt, tämligen opraktiskt men rätt kul...


Ja ni. Vad man ska ha denna skapelse till är en gåta. Lite för stor för parkeringspengar och lite för liten för ett betalkort. Kanske två-tre praliner i papper skulle kunna fungera.

Men konstruktionen var ju omöjlig att stå emot. Hela lilla påsen är egentligen ett blixtlås som sytts på ett band och följdaktligen går att dra upp till en remsa. Finns ingen chans i världen att den skulle gå oprövad.


En bra beskrivning finns här. Trots den utförliga beskrivningen fick jag sprätta några gånger eftersom jag inte förstod riktigt vad jag gjorde i varje steg. Nu när jag vet hur man gör är jag sugen på att sy en yttepytteliten och hänga i nyckelknippan. Eller en som bara består av blixtlås. Möjligheterna är oändliga :)

7 kommentarer:

Linda sa...

Men vilken häftig grej!

Heimlaga sa...

Vem kommer på sånt, kan man undra?!!

W collection sa...

Haha, men tuff var den!

Alice sa...

Brilliant skulle jag vilja säga!

Rumpetuss sa...

Riktigt rolig grej!!

GOBLIgobli sa...

Åhh, fantastisk!! Varför kommer man inte på nåt sånt där själv?? =)

Hello sa...

Jag har en handväska av bara blixtlås på metervara och barnen har varsitt pennfodral. De är verkligen roliga. Ännu roligare vore ju om man kommit på det själv :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin