måndag 29 augusti 2011

Skolstart


Och med den kommer böckerna hem som ska kläs in. Jag började ju klä in barnens böcker med tyg för några år sedan. Mest för att se om man kan, vilket man alltså kunde. Numer är det mest en grej, att mina ungar ska ha tyginklädda böcker. (exempel på tidigare år här och här och här)

I år var det lättare än nånsin iochmed brodyrmaskinens intåg. Sonen är inte jätteintresserad av mina söta blommiga kvilttyger, så det fick bli enklast möjliga med ett enfärgat blått tyg (köpt på Jysk tror jag, nån gång i tidernas begynnelse och flitigt använt) med boktitel broderat på.

Hur jag gör finns beskrivet här. Lite kul att det är samma bok i det här inlägget och i min tutorial, men olika barn...


3 kommentarer:

mulliga m sa...

Det var en snygg bok-inslagning.

Heimlaga sa...

Kläderna gör boken! man förväntar sig liksom ett annat innehåll av denna än av svampboken...

Pyssel på Torp sa...

Vilken toppenide!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin