torsdag 18 augusti 2011

Sytt av semesterfynd!

På Gotland inhandlades lite olika pysselråvaror i form av lammskinn, ull, bivax och lite annat smått och gott och idag syddes dessa pulsvärmare med kurbitstouch.

Själva tygdelen är i fleece, varmt och elastiskt. På detta lite maskinbroderi och sen som kronan på verket två remsor av lammskinn som syddes fast med nyinköpta skinnålarna. Jag hade inte någon linnetråd, utan sydde fast skinnbitarna med en lite kraftigare polyestertråd som dragits genom bivax.

Problemet är nu - som alltid - har jag hjärta att ge bort dem till en nybliven 40-åring eller ska jag behålla dem själv?

Mönster: Eget
Tyg: fleece från Stoffåstil, lammskinnsbit från Gotland.


3 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Suuuuuperfina, behåll dem själv tycker jag - gör ett par till och ge bort isåfall =)

[bebisblä] sa...

Åh, så gosiga! Jag tycker också att du ska behålla dem själv och göra ett par till att ge bort i present om du orkar (så brukar jag göra eftersom jag också har svårt att skiljas från saker jag syr ...).

Anonym sa...

Är du inne på området julklappar? Tycker i så fall att det är bra. Grodan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin