fredag 30 september 2011

En lång å en kort

När jag köpte indiantyget för några veckor sedan var det det här jag såg. En tröja med dubbla ärmar där den långärmade delen var i avvikande färg. Och koboltblått skulle det vara, helt klart. 

Tröjorna är en kombination mellan glädjesömnad och ett dålig samvete. Jag lovade en kollega en tröja i början av sommaren, men kom av någon oklar anledning aldrig till skott. Så det blev två, för att ha lite att välja på, eller mest för att jag hade syabstinens. 

Inget märkvärdigt, gammalt hemtamt mönster som kan sys halvt i sömnen (vilket passar utmärkt en vecka med nattjobb, eftersom man går som i koma mellan nattpassen). 

Tygerna: är båda favoriter, indianer från Jofotex och apor från Mjuka Tyger. Mudd från Stoffåstil och koboltärmarna är en stuv från stoffåstil. 

Mönster: är mitt vanliga, storlek 92 vidareutvecklat från Ottobre

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Slank in på din blogg via I heart retro pga Indiantröjan! En sån t-shirt hade jag som liten!! Går
det köpa en sån av dig? Gärna med de fina blå ärmarna.

/Nåran

yngla sa...

Hej!
Det ska nog gå att ordna. Maila mig på 1.yngla@gmail.com

/Yngla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin