torsdag 29 september 2011

Hög och smal

En kollega har en så snygg väska till hösten. När jag såg den visste jag precis hur min nya väska skulle se ut. Och visst, en del saker blev som jag tänkt mig...


  • Botten i avvikande färg - check
  • Nedsänkt dragkedja - check
  • Sött foder - check
  • Axelband som är isydda från botten- check
  • Fyrkantig botten som blir platt topp - check
  • Få plats med gaffelpärm - check
  • Kort och vid - hur tänkte jag nu?


Att tro att det går att kombinera en kort och vid väska med en där det får plats en stående gaffelpärm är inte riktigt verklighetsförankrat. Det lustiga är att jag inte upptäckte det förrän väskan var färdigsydd.

Så nu har jag en långsmal väska med viss likhet med en ica-kasse.

Fast jag har bestämt mig för att gilla den ändå :)

Tyg: Reatyg från Ohlssons tyger (från våren?)Igelkotter från Michael Miller


Mönster: Eget efter att ha tittat på Puma-väska

Övrigt: Axelband från Bibbis textil. Dragkedja från Kreta

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!!

metamorphosis sa...

Håller med od Andulky - väskan blev jättefin! ...även om den kke inte blev riktigt som den var tänkt/önskat! :)

(fodertyget var nog min favvodetalj fö)

GOBLIgobli sa...

Sketasnygg!!
Och jag har kommit fram till att det är omöjligt att göra Den Ultimata Väskan. Alltså den som lagom liten men stor, hög men låg, lång men kort + alla andra motsägelser en väska kan tänkas ha. =D Men visst är det kul att försöka? =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin