tisdag 27 september 2011

Uggletröja

Den här tröjan har varit flitigt förekommande på olika bloggar runt om i världen senaste åren. När jag nu fick för mig att det var dags att göra ett försök att sticka en tröja själv så föll valet på denna.

Tröjan har en hel del fördelar för en stick-rookie som yngla.
1. Stickad på rundsticka. Inga aviga maskor (hurra!)
2. Allt stickas ihop. Inget som ska sys.
3. Rolig dekor på oket, men ändå mycket lättstickad (och jag behöver väl inte redovisa hur lång tid flätvarnen tog)
4. Stickad i lovikkagarn. Även en stickerska i ynglas stickhastighet blir klar inom överskådlig tid.

Allt som allt tog tröjan bara två veckor att sticka. Jag hade tippat ett halvår :)


Och visst är ugglorna söta?

Garn: Lovikkagarn, 1100g
Mönster: Ravelry, Owls av Kate Davies

8 kommentarer:

Linda sa...

ooh vad jag gillar den tröjan! Jag laddade ner vuxenmönstret när det fortfarande var gratis. tänk om jag skulle våga mig på att sticka någon gång jag också. jag har aldrig provat på kabelstickning men svärmor säger att det både är roligt och lätt. Duktiga du som lyckats sticka en så fin tröja! :)

Heimlaga sa...

Tjusigt! Och varm torde den ju vara!

Myssel sa...

Jättefin tröja!

makrill sa...

jag är så imponerad!!!! vilken fin tröja, jag älskar ugglorna. men du ska inte försöka få mig att tro att det var enkelt ;)

metamorphosis sa...

Superfin!
Har aldrig kommit så långt att jag stickat själva tröjan, men däremot så har jag stickat de där ugglorna på muddar och mössor, men jo, de är nog absolut finast så där, på ett tröj-ok!

Rumpetuss sa...

Superfin!! Oj vad du är duktig!!! Det kan inte varit enkelt fast i din värld är ju allt pyssel enkelt...imponerad!!! WOW!!

Carro/mysigtdesign sa...

Underbar! Har helt missat den tidigare.

emmys stickning sa...

Din tröja blev super fin! Jag stickade en likadan för några år sedan. Började på måndagskvällen och va klar på fredag middag. Det är så det ska vara att sticka tröjor!! På grund av två graviditeter har min tröja inte blivit använd så mycke, men vad sugen jag blev på att sticka en till när jag såg din!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin