lördag 15 oktober 2011

Arga men söta små fåglar...

Okej, jag vet. Angry birds är inte direkt någon nyhet, men jag tycker att det är något med dessa feta, färgglada och framförallt arga små fåglar som är oemotståndligt.

Som en hyllning till fenomenet Angry Birds, eller kanske mest som en söt-töntig-ironisk liten accessoar syddes denna lilla väska i eftermiddags. Mönstret är fritt skapat från inloggningsbilden på (min version av) angry birds.

Näbben krävde ett visst mått av tankemöda. Den skulle vara kantig, inte rund, och dessutom stå ut från väskan. Med hjälp av lite viledon och lite vadd fick den rätt stuns. 

Och vad är väl en arg fågel utan sina stjärtfjädrar? De fick också vara med .
 
Väskan är rätt liten. På bilderna är den konstigt kantig i underkant eftersom jag inte orkade kom ihåg att klippa jack i den krökta sömmen. Tror att det ordnar sig när den är i bruk. Sen irriterar jag mig på att jag inte kunde hitta min svarta läderbit för att fästa d-ringarna. Det fick bli brunt i stället, vilket jag inte är riktigt nöjd med. 

Insidan som inte fastnade på bild är fodrad med rött elefanttyg från Stoffåstil och har en liten ficka. 

Men annars är jag mycket nöjd. Dottern med som omedelbart beställde en till födelsedagen framöver. 

Nu är jag sugen på att sy en gris. Med dragkedjeficka på trynet. Visst verkar det kul!



3 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Hahaha!!! Underbar!! =D

Karolin sa...

Å Vad söt den blev =)..och vad mycket annat fint du gör!!

Ellie sa...

Åh vad fin hur gör man??

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin