lördag 1 oktober 2011

När man säljer ut sig billigt...

Nä, så värst principfast är yngla inte. Inte när man får en chans att sy i världens läckraste tyg iaf. 

Så här var det. En kollega hade köpt en dyr och snygg tröja åt sin son. Problemet var att halsen var singoalla-ig och muddarna korallrosa. Och si, det gick inte för sig för pojkens far. 

Så min uppgift var att killifiera den en smula. (killifiera = göra mer maskulin, om någon inte hängde med)

Jag är lite emot att kläder nödvändigtvis måste signalera kön, och kanske ännu mer att man ska ändra då kläderna signalerar fel kön, men nu var ju tyget så in i bänken underbart att jag gick med på allt för att få en chans att sy i det. Tyghora, tror jag det kallas för. 

Det blev en ganska omfattande makeover där hela toppartiet från underärmssömmen fick klippas om och sys. En ny halsringning och nya muddar blev det också. 

Sen sydde jag tillbaka märkes- och storlekslappen. Funderade på att sätta på ett ynglamärke, men det kändes lite förmätet :)

5 kommentarer:

makrill sa...

*fnissar*
vilket horeri du begått...

Anonym sa...

Men åååh, va läcker!

Singh sa...

Det var då ett läckert tyg!

metamorphosis sa...

Jadu, det är tudelat med de där könsmarkörerna på kläder...


...fast ett yngla-märke på också hade varit rätt skoj måste jag säga! Lite som de som virkar egna loggor och syr över converseloggan på sina tygskor!

mynta sa...

Tyget är läckert så jag förstår ditt ingrepp och håller med om att tygbegäret kan bli för svårt att hantera ibland!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin