tisdag 11 oktober 2011

Sötaste torgvantarna!




Jag ramlade på så trevliga torgvantar häromdagen, hos Kråkspark. Mönstret såg lite avancerat ut för ett yngel, men senaste tidens stickning har ökat på mitt stickningsrelaterade självförtroende, så jag beslöt mig för att bara blunda och kasta mig ut. 

Just det där med blundandet sket sig rätt snabbt :) Än så länge behöver jag ha blicken stint på stickningen, även om jag tränar på att blunda. Eller titta mig omkring. Eller att kunna sticka och prata samtidigt. 

 Första paret ut var faktiskt de blå. Vante nummer ett, den på bilden blev skaplig, men när det var dags för vante nummer två så missade jag en hel del i matematiken så den blev ungefär en tredjedel mindre än den första. Som tur är räknade jag inte fel bara på snurklorna utan även på garnåtgången, så jag har faktiskt garn kvar för att göra både en stor och en liten till :)

Det gula paret blev par nummer två. Betydligt jämnare i storlekar, men i lite sticksigt garn. Men garnet kommer från min mormors garnaffär så det gick inte att motstå. 

Sist ut blev det röda paret. Det ulliga längst ner är faktiskt garn, ett otroligt roligt garn som ser ut som lammskinn. Otroligt roligt är kanske att överdriva en smula, det var ett härke att sticka i det eftersom det finns en massa små öglor att fastna i, men det blev rätt piffigt till slut. 

Så tack så mycket Kråkspark, för ett välskrivet mönster på ursnygga torgvantar. 

Och har jag nämnt någon gång att jag gillar att massproducera? Kanske...



5 kommentarer:

Heimlaga sa...

De röda blev verkligen läckra! Jag trodde att det var lammskinn-och jag älskar sånt! Vad heter lammskinnsgarnet?

Anonym sa...

Så fina så. Grodan

Rumpetuss sa...

Jättefina torgvantar!!! Du är duktig du!!! Å vilka härliga tvålar också!! kram!

Ek sa...

Oj, så fina.

lopplisa sa...

Hej! Jag inspirerades så av dina fina röda vantar och stickade ett par tumvantar med "lammull", just på grund av det! :) Länkar hit från min blogg, hoppas det är okej.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin