torsdag 20 oktober 2011

Trollat med knäna...

En arbetskamrat fick syn på ett bebiskit jag sytt och ville absolut ha ett precis likadant. Det visade sig inte vara så lätt. 
Den lilla lilla snutten skogstyg som fanns kvar räckte precis INTE till en bodyfram- och bakdel. Och ärmarna hade inte en sportslig. 
Nu har jag ju sett en del som skär en mycket kort framdel till bodyn och kompenserar med en jättelång bakdel, så jag spontanfixade en sådan modell. Och så ärmar i grönt. 

Det blåa molntyget har jag dock en hel del av, så där behövdes inga speciallösningar. Det är alltså det himmelsblå tyget jag sytt av och inte det turkosa. Blev något knas på färgerna på bilden. 

Min älskade jny-interlock som jag bandkantar högt och lågt med har dessvärre tagit slut, så det fick bandkantas med muddväv ist. Fungerar också förstås, men just i kanter som inte behöver stretcha så mycket föredrar jag interlocken. 

Ärmarna på mitt bodymönster storlek 62 känns lite i trängsta laget, ska ändra på det till nästa gång. 

Tyg: Skogstyg och molntyg jny design
Mänster: Eget fritt från Ottobre

3 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

smart att få till det på det viset! skogstyget är ju för fint och du har matchat det jättesnyggt!

Anonym sa...

Trolla med knäna trodde jag bara var för kvinnor med förnamn mormor. Grodan

W collection sa...

Blev superhärligt!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin