söndag 30 oktober 2011

Vad har egentligen en vampyr på sig?

Just det var frågan när sonen var bjuden på Halloweenkalas. För att vara vampyr var av någon orsak givet. 

Egentligen är jag mer förtjust i den amerikanska versionen av Halloween, dvs alla klär ut sig, men det måste inte vara skräcktema. Men nu var det då vampyr sonen ville vara. 

Min bild av en vampyrskjorta var en med krås. Lite inspiration också från pirattrenden, medges. 

Skjortan skapades lite i taget. Inget mönster, inte ens ett hemgjort, utan alla mått direkt från sonen till tyget. Krås och snörning fram och pösiga ärmar med fluff. Ok som syddes à la trossömnad så att alla sömmar doldes. 

Vad gick fel då? Jo, den skulle mycket väl kunnat vara fem centimeter längre, men det som irriterar mig mest är att jag inte kortade av framstyckena och förlängde oket så att det syns på framsidan. 

Annars är det så mycket fusk som det bara går. Inget är fållat, allt är bara overlockat. Men bättre än leksaksaffärernas utbud iaf. 

Och tyget? Lakansväv från loppis, 30kr för tre meter. 

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Jättefin, precis så som jag tänker mig en vampyr, lite "En vampyrs Bekännelse". =)

Åsa Tidqvist sa...

perfekt vampyr-blus =)
Jättesnygg, utan mönster o allt! Bra freestylat!
Denna var ju lite mer avancerad än min Liemannen-kappa jag svängde ihop av fleece (för att slippa fålla...) i torsdagskväll, dagen före skolans fest...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin