onsdag 9 november 2011

Ibland bara vet man...

Det första jag så när jag kom in på Syfestivalen var Strömmings tyger. Eller, kanske inte det första kag såg, men det första jag kommer ihåg iallafall. Och när jag såg nalletyget live var jag såld. 

Jag är inte nallig egentligen. Gillar inte att alla nödvändigtvis måste sätta nallar på allt till småbarn, men det här tyget är helt underbart. Strömmingen själv undrade om jag händelsevis inte ville ha lite randigt tyg att matcha med och det var helt givet. Och då kom bilden av en body i nalletyget med byxor (som inte skulle vara för pösiga) i det randiga. Helt klart. 

Det roliga är att en arbetskamrat tittade på mina tyger igår och ville ha just den här kombinationen, utan att jag sagt något!

Nåväl, detta kit är till en kollega som nyligen fått en liten son. Storlek 62, men som synes vikta muddar i midja och nertill vilket gör att användningstiden blir längre. 

Tyg: från Strömmingdesign, kantat med jny-interlock
Mönster: Egna med bas i Ottobremönster

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jag älskar det! Så underbart fint set!!

Krimskrams sa...

Så fint! Jag blev också helt såld på nalletyget när jag såg det. Så underbara färger :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin