onsdag 30 november 2011

Onepiece

Härhemma handlar det mycket om denna typ av plagg just nu. Vi är alla överens om att plagget är urfult, men skönt att ha på sig. Dottern har fått en efter mycket tjat. Att mamma skulle sy en fanns inte på kartan. 

Då var det lite kul när en arbetskamrat ville att jag skulle sy en. I storlek 80, så rätt hanterbar storlek. Mönster hade jag inget, så det improviserades fram från lite olika ottobreplagg och en del spontanritning. 

Just den här färgsättningen hade kollegan sett ut och visst blev det snyggt! Fast fult också, förstås, det är ju en OP...

Och ja, namnet är broderat på bröstet. Kul leksak, brodermaskinen. 

Tyg: Stoffochstil och Znok
Mönster: Eget, storlek 80

7 kommentarer:

Heimlaga sa...

I den här storleken hör de ju hemma-sparkdräkt med plats för full blöja. Men bäbismode för folk över 18 månader, för att inte säga 18 år, nja...

Frida - Doula i Östergötland sa...

Men åh vad kär jag blir!!! Detta var det mest underbara plagg jag sett på länge! Älskar violtyget! Vad tar du för att sy en sån?!

Johanna sa...

Underbart, välsytt och snyggt! Skulle vara kul att se ett så coolt plagg på ett litet charmtroll:)

Fangoria sa...

Ursöt!! Håller med om att op inte är snyggt, folk klädda i pyjamas på dan lixom...Men för barn gillar jag det!!!!! =)

Anonym sa...

Tack underbara du! // Maria

Maria sa...

Ronja blev såå glad (hennes mamma oxå)

God fortsättning och kram Maria

Louise sa...

kan man köpa av dig?!?!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin