måndag 7 november 2011

Syfestivalens inköp...

Häromdagen var dottern och jag i huvudstaden, eller närmare bestämt i Älvsjö på syfestival. Och herregud så mycket fina tyg/garn/pärlor det finns!

Jag handlade mest tyg, även om jag var ganska inställd på garn. Vi var även på en workshop och lärde oss virka kärleksknutar, något som elvaåringen greppade på nolltid, trots att hon är vänsterhänt. 

Tygerna ovan fick följa med mig hem. Nu snurrar de ett varv i tvättmaskinen och sen ska det sys så det står härliga till!

Tygerna kommer från znok desig (violer), jny design (enfärgat, skog och randigt), mjukatyger (mer skog och robotar) och sist (fast först inhandlat) björnar och matchande ränder från Strömming. 

Nu väntar jag bara på att Znok sa få in sina nyheter i november. Tygerna lades ut på bloggen häromdagen och de är ursnygga (de också!)

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Min ekonomi tackar mig för att jag bor lååååångt bort från syfestivalen.... för ja, vilken härlig syn för en textilfantast!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin