söndag 6 november 2011

Syskonmatchat...

... och i ekologiskt tyg skulle det vara. Så vad passar väl bättre än Strömmings underbara bambuinterlock?

Det var ett tag sedan nu som jag sydde en klänning. Den här fick en mudd på magen (vill inte använda ordet midja om en spolformad bebismage) och en ny avslutning i form av en sorts volang i nerkanten. Tycker att den bliv lite piffig, faktiskt.

T-shirten är mer standardmått på. Mitt vanliga mönster, inga konstigheter.

Nu ska jag klappa lite på tygerna jag köpte på syfestivalen i fredags. Mmm så mycket fina tyger det finns i tyghyllan just nu, ska bara tvätta dem först innan jag börjar sy i dem!

1 kommentar:

Rumpetuss sa...

Superfin syskonmatchning!! ÅÅHh vad skoj med syfestivalen, måste också åka dit nångång!! Är sjukt nyfiken på dina tvålar, kanske måste bjuda hem mig själv till dig och prova =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin