onsdag 7 december 2011

Härligt galet!

Den här klänningen har jag haft färdigplanerad i över en månad. Jag var nämligen på en kurs i Stockholm där en av föreläsarna, en otroligt trevlig och kunnig norska, hade en liknande tröja på sig. Trots att kursen var riktigt, riktigt bra vandrade tankarna bort emellanåt till den snygga tröjan och hur man skulle kunna få till det. 

Sen föll det hela i glömska, men nu var det alltså dags! Jag hade velat ha en volang i blått och en i lila också, det får medges, men tygförrådet var skralt. 

Klänningen är till en nybliven storasyster på sisådär två bast. Jag tror att hon kommer att förstå hur fantastisk den är. Lite mer osäker på hur mamman i fråga kommer att ta det :)

Och ja, färgerna är betydligt klarare och vackrare i verkligheten. Vet inte vad som tog åt kameran!

Tyg: Mestadels stretchtrikå från stoffochstil
Mönster: Eget

6 kommentarer:

Sandra sa...

Tjejen kommer absolut att bli nöjd, den är jättejättefin och så härliga färger!

hennihenni sa...

Fint och färgglatt! Hur kan mamman ha något mot det? :)

Smilla sa...

Jätte-läcker!!!

Heimlaga sa...

Skojig! En på jobbet har en väst, inköpt i Holland,enligt samma princip, men i en dämpad färgskala. Jag har sneglat på den och funderat på något liknande, men inte kommit till skott.

[Blää]/[bebisblä] sa...

Vilken härlig färgklick! Beställ tyg i fler färger och gör en till dig själv också, vettja!

Skaparlustas syblogg sa...

Jättesnygg.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin